dijous, 29 d’abril del 2010

Agent d’Ocupació i Desenvolupament Local (AODL)

El passat dia 15 d'abril la Junta de Govern del nostre ajuntament va aprovar l'elaboració d'un Pla de Treball per a un AODL, i la concessió de la realització del pla a l'empresa D'ALEPH per un import de 4.235 € (IVA no inclòs).

En què es basa el nostre ajuntament per contractar aquest servei de consultoria? Diu l'acta de la reunió de la Junta de Govern:

"De cara a potenciar el desenvolupament econòmic i ocupacional de Santa Oliva, l'Ajuntament es proposa dinamitzar el mecat de treball, identificar noves oportunitats, fomentar una major ocupació, potenciar el sector empresarial, afavorir una major relació i interrelació amb les empreses locals i posar en valor aquells actius del municipi que puguin generar una major activitat econòmica.

En aquest sentit, les principals línies de treball de l’Ajuntament en els propers anys seran l’ocupació i la millora de les condicions d’ocupabilitat de les persones, la millora de la competitivitat empresarial, les relacions amb el teixit productiu local, així com la identificació d’oportunitats i nínxols d’ocupació i desenvolupament de nova activitat econòmica que generin un major desenvolupament econòmic de Santa Oliva, especialment a partir dels recursos presents al municipi".
Tot això, segons l'equip de govern és necessari, i com a tal així es farà. Però... qui és aquesta empresa que farà el Pla de Treball?
Segons diuen ells mateixos "D’Aleph es una firma de consultores especializada en ofrecer asesoramiento y formación al sector público. El Grupo está integrado por tres sociedades: D’Aleph Iniciativas y Organización, D’Aleph Formación y D’Aleph Multimedia, especializados en servicios de consultoría, formación presencial para la Administración pública y formación a distancia en soporte digital multimedia, respectivamente".
¡Ah! una dada sense importància: El que és soci Director General del Grupo D'ALEPH ha estat Coordinador de programes i estudis del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya.
Sense comentaris. No vé d'aquí. I mentrestant les papereres als carrers encara no estan posades, les obres previstes no es fan, la nova normativa sobre l'estacionament es fa esperar... O potser cal contractar empreses que facin estudis de viabilitat?
Una anècdota per acabar: el dia de Sant Jordi un ciutadà responsable passejava amb el seu gos por la Plaça Major, l'animalet va fer les seves necessitats al costat de la font. L'amo va recollir amb una bossa de plàstic els excrements i es va quedar mirant a veure si trobava una paperera o un lloc per dipositar la bossa. Al final crec que se la va emportar a casa seva.

1 comentari: