dimecres, 25 de juliol del 2012

Carta oberta a l'Alcalde de Santa Oliva

Sr.  Alcalde de Santa Oliva,
Li parlo (escric) com a veí  del poble i si m’hi apura com ex-alcalde de la localitat que m’ha acollit des de fa molt anys.

Temps enrera aquesta carta, escrita avui dia 25 de juliol, no li hagués arribat a temps, però les noves tecnologies juguen al meu favor i estic segur que li arribarà amb temps i forma. (Un altre cosa és que la vulgui llegir avui mateix).

Demà comencen els actes del mil·lenari de la torre del castell amb un acte institucional que donarà el tret de sortida a un seguit d’activitats que duraran fins el diumenge, i és a aquest acte al que em vull referir.

Ahir a la tarda, al castell, parlant amb la representant de l’empresa que han contractat per organitzar i col·laborar en la festivitat, donaven per segur que l’acte es celebraria a la plaça de darrera (en lloc del que consta al programa) i vam estar parlant de com organitzaríem les actuacions musicals i la infraestructura acústica sobre la qual no existia cap problema. El lloc és adient, reconegui-ho.

Però aquest matí m’he assabentat que no, que per decisió seva, l’acte es farà dins del castell. Crec que comet una greu equivocació, i així li dic, amb tota claredat, ja que, segons tinc entès, l’accés a l’interior del castell estarà restringit i només es podrà entrar prèvia invitació.

Li pregunto: Ha pensat en la gent de Santa Oliva? Creu que és suficient posar megafonia exterior per satisfer a aquells que el que realment desitjarien seria VEURE l’acte? Pensa que els polítics o autoritats convidades se sentiran còmodes veient que la gent de casa, la que vol gaudir i participar durant tots el dies dels diferents actes, es queda “al carrer”? Recorda, si és que va assistir, les dues representacions del “Vot del Poble” i on es van fer?

No sóc l’únic que penso així, i li parlo des de l’òptica de qui participa amb el seu modest treball musical a que aquest acte quedi digne, n’hi ha molta més gent que pensa igual que jo i que ahir a la tarda veia que, per fi, s’utilitzava el sentit comú sense demèrit  del protocol.

Res és impossible. Avui en dia tenen  mitjans suficients per canviar la ubicació de l’acte.

Encara està a temps de rectificar. Pensi.

Atentament.

Manel Laliga    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada