dimecres, 15 de juny del 2011

Primeres reaccions

Encara no fa cinc dies de la constitució del nou ajuntament i es comencen a moure fitxes. He de dir que no m'estranya gens i que és una reacció previsible tractant-se d'un partit que a partir d'ara exercirà el paper d'oposició. Millor marcar terreny de bon principi.

Ara bé, amb el degut respecte que em mereixen i des del desconeixement dels acords signats, penso que la resposta als seus legítims requeriments: conèixer la lletra i els compromisos, aspectes programàtics, temporització, distribució de responsabilitats, organigrama, procediments, representants, etc, la trobaran (suposo) en el primer ple de la corporació que espero que "estigui al caure".

Per la meva part puc dir que potser si que ha mancat informació sobre el pacte. Val que fins a la darrera hora res estava decidit (tinc entés) i que no havia temps per fer una "presentació" pública, però tampoc sóc dels qui exigeixen el dret a ser informat quan els regidors electes encara no han tingut temps d'escalfar les cadires. Cada cosa al seu temps.

El que més em sorprén és que els qui demanen, d'immediat, aquest dret siguin aquells que durant anys han negat sistemàticament informació a la resta de grups polítics. Ells ho saben, ho han fet i ara alcen la veu com a defensors dels drets dels ciutadans quan han obrat de forma contrària posant un i mil inconvenients. Potser si la transparència que demanen l'haguessin aplicat a la seva forma de governar un altre resultat hagués sortit de les urnes.

Si el meu consell servís per alguna cosa li diria als dos grups polítics que governaran l'ajuntament que no siguin com ells, que facin el que han predicat durant la campanya i han deixat escrit en els seus programes. Que els donin totes les explicacions... i més, que n'informin als santolivencs abastament dels projectes en temps i forma, i sobretot, que responsabilitzin a qui correspongui si alguna cosa els sembla, amb arguments sòlids, que ha estat feta malament.

Volen informació? Doncs... a donar-la. Peti qui peti.

3 comentaris:

  1. Totalment d'acord Manel, respecte als que demanen i exigeixen ara el que abans negaven, perdoneu, però algú ho havia de dir: clar i català!!
    Salut company!

    Meritxell Güell

    ResponElimina
  2. Jo, per principis, no puc estar mes decebut Manel. Potser es el meu gran error, els principis, pero a mi mateix no em puc fallar. Decebut pel que ha succeit, decebut pel resultat i crec que Santa Oliva ha perdut una ocasió d'or per tal d'evolucionar.
    Hi han coses d'arrel que no puc acceptar i una d'elles es veure Sta Oliva governada d'aquesta mena. Ho sento, pero es el que penso. No puc acceptar-ho pero asumeixo. Tots tenim el dret de coneixer els principis d'acord, pero el que per a mi es important es el que significa el pacte en si.
    Ademeto el joc democràtic, només faltaría, pero no puc acceptar els principis fonamentals i ideologics que conformen en nostre ajuntament els propers 2 anys, i no puc entendre l'entessa, i no puc entendre que els que ara han estat al govern es rentin les mans del pasat ,aqui us quedeu !!.....ens rentem les mans i allà vosaltres.
    Tothom, en moments de eleccions vol el millor pel poble, pero el temps demostra que ni amors ni històries. Ja veurem que passa , pero malgrat acceptar-ho democràticament estic decebut........Josep M. Diaz

    ResponElimina
  3. Meritxell i Josep Maria gràcies pels vostres comentaris.
    N'hi ha moltes coses que no s'entenen, per molt que m'hi esforço no les puc entendre, però no seré jo qui pengi i després jutgi. A més m'he fet la promesa de prendre-m'ho amb filosofia i sé que em tindré de contenir.
    Una cosa si és certa, jo no renunciaré mai als meus principis, que estan per sobre del comportament de les persones.

    ResponElimina